[Z nosem w książkach] czyli jakie lektury powinneś przeczytać!
Hej wszystkim: ) dzisiejszy wpis będzie na pewno ulubieńcem czytelników przeróżnych książek. Osobiście uwielbiam czytać lecz to co mi się podoba, a nie narzucone lektury szkolne. Sama w tym momencie jestem wchłonięta w pierwszy tom Igrzysk Śmierci. Wiem bardzo dobrze, że nie wszyscy lubią poczytywać w wakacje jak i w ogóle, ale mam cichą nadzieję, że po propozycjach, które za chwileczkę Wam ukażę może ktoś się skłoni po sięgniecie pospolitego druku. Serdecznie Was zapraszam: )
Książka to nie tylko zbiór kartek i literek ale historie i przed wszystkim życie, które doprowadza nas do śmiechu, łez, a czasem nauczki. Teraz modne jest czytanie na laptopach, komórkach, tabletach lecz czy to samo? Na pozór tak, jednak nie czujecie tej magii kiedy trzymacie księgę słów, przemyśleń, wskazówek jak iść dalej. Zapach kartki, woń druku. W tym cały czar. Dzisiaj zaprosiłam Was na mojego bloga, aby przede wszystkim zachęcić Was do papierowej książki, która nie jedno zobaczyła i jeszcze sporo zachowa dla siebie. Mam tu 5 propozycji. Pozwolicie, że każdą Wam po krótce przedstawię. Noszę w sobie nadzieję, że któraś popadnie w Wasze ręce: )
1.
Napisana przez Danielle Steel wybitną pisarkę, która zaskakuje każdym razem. Ten egzemplarz otrzymałam od przyjaciółki na swoje 14 urodziny. Skromna bardzo okładka, a magiczne wnętrze. Historia o mężczyźnie, który nie pozwala swojej żonie na aborcie. Walczy o dzieci jak lew. Mimo trudnej sytuacji i braku miłości ze strony matki nie poddaje się. Walczy o potomków jak i o wybrankę. Wszystko się komplikuje kiedy ukochana porzuca męża z trójką skarbów. Jej wytłumaczeniem jest pasja do nauki. Z dnia na dzień on traci żonę, dzieci matkę. Świat staje na głowie. Młody mężczyzna boryka się nie tylko z problemami i obowiązkami domowymi, jak i pracą, oraz depresją. Czy tata poradzi sobie i odnajdzie szczęście? Opowieść wzrusza, nie daje ani chwili odpocząć. Chciałoby się tylko czytać i czytać. To świetna nie tylko historia na późne wieczory, ale przekaz, że miłość może zwyciężyć wszystko. Lecz wypada mi tu wspomnieć, że książka moim zdaniem jest dla osób powyżej 14 roku życia, we względu na treść.
2.
Znacie poczucie samotności, strachu przed rówieśnikami i nie udanej miłości? To świetna książka właśnie dla Ciebie. Główna bohaterka to Weronika pesymistka nie wierząca w siebie, miłość, marzenia. Pragnie, aby jej życie wyglądało jak znana wszystkim historia fantastycznej pary Zmierzchu. Gdy zakochuje się w chłopaku, który oczarował ją do granic żyje tylko nim. Prowadząc bloga opisuje przeżycia związane z panem X. Oddaje mu się w całości, lecz czy to jej chłopak marzeń? Czy Weronika uwierzy w miłość i zasmakuje szczęścia?
Moja jedna z ulubionych opowiadań, które przeczytałam. W 100% skierowana do nastolatek, bo nie wszystko piękne co złotem się świeci. Czy naprawdę potrzeby nam książę na białym koniu? Autorką wspaniałej broszury jest Małgorzata Kogutowska- Adamczyk.
3.
Poznajecie te twarze? O tak to bohaterowie besttlerowej opowieści nie tylko książkowej ale i filmowej. Swoją przygodę rozpoczęłam w bibliotece, to właśnie tam odnalazłam publikacje i od razu wiedziałam, że chcę się z nią zapoznać. Poruszająca historia dwoje ludzie, którzy są całkiem z innych światów. Z jednej bogaty, młody mężczyzna, który jednego dnia traci wszystko: zdrowie, rozrywkowe życie, zamyka się sam w sobie. Z drugiej biedna dziewczyna, która właśnie została wylana z pracy, zostaje jedynym żywicielem rodziny. Jest bardzo charakterystyczną osobą i nie da się jej zapomnieć na długo ze względu na jej inny styl bycia, moda to jej drugie imię. Pierwszego dnia w pracy, u nie znośnego, wrednego wręcz mężczyzny jest wściekła sama na siebie, że musi tam przybywać. Lecz czy jest, aż tak zły jak go diabeł malował? Czy między młodzieńcami rozkwitnie coś pięknego?
Niesamowita opowieść o miłości i walce. Nauczyła mnie tego, że miłość to nie oznacza pięknego, umięśnionego chłopaka, a kogoś kto z Nienacka staje się kimś dla kogo poświęciłabym całe swoje życie. Naprawdę polecam tę o to książkę.
4.
W tej Złodziejce książek zakochałam się rok temu. Właśnie w tamte wakacje poznałam dziewczynę, która zmieniała moje życie. Liesel Meminger mała dziewczyna, nie umiejąc na początku czytać, ani pisać dziś opowiada jakie było życie podczas wojny. Ile przeciwieństw i bólu musiało znosić małe dziecko. Swoją historię z kradzieżą książek rozpoczęła przy chowaniu młodszego brata gdzieś na polach przy torach. Chłopczyk umierał na jej oczach z wychłodzenia. To właśnie w tedy Liesel zabrała Podręcznik grabarza. Tym pociągiem jechała do rodziców zastępczych, którzy okazali jej nie tylko miłość, ale i wartości moralne. Pokazali, że człowiek jest najwartościowszą postacią jaka mogła kiedykolwiek powstać. Nie zważając na to czy to Katolik, Żyd, czy Protestant. Gdy Meminger wraz z matką i ojcem przyjmują pod dach chłopaka- Żyda, życie staje się coraz trudniejsze. Próby utrzymania tajemnicy jest dość trudna, lecz czy moralność zwycięży nad pokusami? Jak potoczy się historia dziewczynki, która właśnie mnie nauczyła, że nigdy nie wolno wątpić w ludzi, bo nie ważne kim jesteś, jakiej narodowości, jesteś moim bratem. Książka godna polecenia!
5.
Zanim się pojawiłeś to książka, której nie czytalam i nie mam nawet zamiaru. Przereklamowana. Film mnie śmieszył zamiast smucic i znudził generalnie.
OdpowiedzUsuńAle każdy ma inny gust :)
Podrugiejstronieokładki
Jeśli chodzi o ,,Zanim siępojawiłeś,, to podziękuje. Wszytscy tak zachwalali a książka mnie okropnie nudziła. I tak nie przeczytałam jej do końca bo od razu zasypiałam
OdpowiedzUsuńSuper książki! Oprócz "tata" wszystkie już czytałam :D
OdpowiedzUsuńMÓJ BLOG - KLIK